سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقت فوری سفارت آلمان

این وبلاگ در زمینه اطلاع رسانی برای وقت سفارت آلمان بسیار فوری اطلاع رسانی میکند.
نظر

از مهم‌ترین شهرهای این کشور پهناور اروپایی به شمار می‌رود.برلین به علت داشتن  قدمت تاریخی و موقعیت جغرافیایی خاص جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی متنوعی را  در کنار همدیگر به ارمغان آورده است.

 

از طرفی این شهر به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های تکنولوژی و اقتصادی در جهان مطرح است. به همین علل این شهر را به مقصدی پرطرفدار برای علاقه‌مندان تبدیل می‌کند.

در زیر به ذکر چند نکته و حقیقت جالب در خصوص این شهر می پردازیم.

  1. پیدایش شهر برلین به قرن 12 میلادی بازمی‌گردد.
  2. شهر برلین از لحاظ جمعیت و مساحت ،دومین شهر در اتحادیه‌ی اروپا است.

  1. در زبان آلمانی کلمات بسیاری به واژه‌های (ow) ، (itz) و (in) ختم می‌شوند. نام برلین (Berlin) نیز مختوم به یکی از همین عبارات (in) است. برای قسمت ابتدایی آن نیز واژه‌ی آلمانی (Ber) یا (Bär) به معنای «خرس» است که اشاره به نماد این منطقه دارد.

4. موقعیت برلین در شمال شرق این کشور و در منطقه ا‌ی فلاتی قرار دارد که رودخانه‌ی شرقی-غربی اسپری (Spree) در این منطقه واقع شده است. این رودخانه به رودخانه‌ی هاول (Havel) سرازیر می‌شود.

5. آب و هوای برلین به دلیل موقعیت جغرافیایی از اختلاف دمای بسیار بالایی در طول سال برخوردار است. در تابستان‌های نسبتا گرم و به علت رطوبت بالا بعضا مرطوب و در زمستان‌ها نسبتا سرد است، میانگین دمایی این شهر در روزهای گرم سال 24 درجه و در روزهای سرد سال میانگین دمای صفر درجه میباشد.

6. برلین از نظر فضای سبز از جمله شهرهای رکورد دار جهان است. تقریبا  44? از مساحت این شهر را محوطه‌های جنگلی و پارک‌های کوچک و بزرگ تشکیل داده‌اند.

7. جالب است بدانید برلین بیش از 1700 پل را داراست. تعداد پل‌های این شهر از ونیزهم بیشتر است. البته این امار با در نظر گرفتن  مسیرهای 180 کیلومتر قایقرانی و دریایی، چندان هم دور از انتظار نیست.

8. جمعیت شهر برلین نزدیک به 4 میلیون نفر است.

9. برلین میزبان 500 هزار شهروند خارجی از 185 ملیت مختلف است. به بیانی دیگر از هر 4 نفر یک نفر در این شهر متولد شده نشده است. بیشترین جمعیت مهاجر در این کشور، مردم کشورهای ترکیه، لهستان و سوریه اند.

10. دین غالب مردم برلین مسیحیت است و پس از آن اسلام و یهودیت به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

11. در سال 1961 بود که پس از قطعی شدن جدایی دو بخش آلمان، ساخت دیوار برلینآغاز شد. این دیوار 140 کیلومتری تا سال 1989 و رخ دادن انقلاب مردمی پابرجا بود و یک سال پس از فروپاشی آن دو آلمان به طور رسمی متحد شدند.

12. شهر برلین با توجه به تاریخچه و قدمت خود دارای بسیاری از بناهای تاریخی است. از خانه‌های اپرا و قصرهای این شهر گرفته تا خیابان‌های آن، همگی گواه این مورد هستند. از طرفی 3 اثر جزیره موزه (Museum Island)،  قصر و پارک سانسوسی (Sanssouci Palace and Parks) و خانه‌ی مدرنیسم  (Modernism Housing)، برای این شهر در سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

13. شهر برلین با وسعتی 9 برابر شهر پاریس، بلندترین بنای آلمان را نیز در خود جای داده است. برج مخابراتی برلین با 368 متر ارتفاع یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های قاره‌ی سبز محسوب می‌شود. این برج به عنوان یکی از جاذبه‌های برلین بیش از یک میلیون بازدیدکننده را سالانه به خود می‌بیند.

14. اقتصاد برلین عموما بر اساس صنایع های تک و تکنولوژیک، ماشینی و پژوهشی است.

15. سیستم حمل و نقل عمومی برلین از پیشرفته‌ترین نمونه‌ها در سطح جهان است. برای اطلاع از این موضوع کافی است بدانید که با برخورداری از 1300 اتوبوس شهری نزدیک به 300 هزار کیلومتر مسافت در هر روز طی می‌شود. از طرفی قطارهای شهری برلین با بهره‌مندی از 470 کیلومتر مسیر و بزرگ‌ترین ایستگاه اروپا، از بهترین‌های جهان هستند.

16. متروی برلین در اوایل قرن 20 و در سال 1902 تاسیس شد. هم‌اکنون متروی این شهر از 170 ایستگاه در 10 خط خود بهره می‌برد.

17. شهر برلین بیش از 180 موزه در زمینه‌های گوناگون را در خود جای داده است. همین موزه‌ها بهانه‌ای است برای 15 میلیون گردشگری که به طور سالانه به این شهر سفر می‌کنند.

18. یکی از ویژگی‌های شهر برلین هنرهای خیابانی آن نظیر گرافیتی است. در سال گذشته در حدود 12 هزار متر مربع آثار خیابانی در این شهر کشیده شد. همین امر هزینه‌ای 35 میلیون یورویی را برای پاک‌سازی این آثار در پی داشت.

19. بزرگ‌ترین گالری فضا باز جهان در برلین قرار دارد. گالری «ایست ساید» (East Side) با 101 اثر از هنرمندان 21 کشور مختلف بر روی 1300 متر از دیوار برلین، بزرگ‌ترین گالری فضا باز جهان محسوب می‌شود.

20. برای آخرین مورد جالب است بدانید که بیش از 30? از زندانیان این شهر به دلیل عدم خرید بلیت‌های خدمات گوناگون در زندان به سر می‌برند!

 

جالب بود، نه؟ پس برای اطلاعات بیشتر به وب سایت ویزیت ویزا هم سری بزنید. توصیه میکنم سریعترین حالت برای اخذ ویزا و وقت سفارت آلمان را از دست ندهید.